Tuntuu että tänä vuonna meidän ryhmän ihmiset ovat olleet liikkeellä harjoittelupaikkojen haussa paljon aikaisemmin kuin viime vuonna. Ihmiset tuntuvat myös tietävän paremmin minne haluavat harjoitteluun.

Itse en ole vielä kauheasti paikkoja hakenut, koska olen koko kevään mukana pudistamo-hannkkeessa, jossa tehdään kaksi 15 minuutin  pituista 3D-animaatiota. Projekti työllistää siis koko kevääksi. Lähdin siihen mukaan kuitenkin vain tuotantoassistenttina, koska ajatuksena oli hakea myös harjoittelupaikkaa kevääksi.

Projektin kiireisimpinä kuukausina en välttämättä kuitenkaan pysty käymään harjoittelussa samanaikaisesti, joten harjoittelun voi alkaa vasta toukokuussa.. Jos taas saan harjoittelupaikan touko-kesäkuuksi, nousee esiin muutamia ongelmia. Jos olen työharjoittelussa kesällä, olisi erittäin suotavaa, että harjoittelusta maksettaisiin:) jos taas ei makseta, täytyy tulla toimeen opintotuella.

Kesä on ollut aina aikaa, jolloin taotaan rahaa, ettei tarvitse työskennellä sitten opiskelujen ohessa. Jos olen työharjoittelussa kesän, niin milloin sitä rahaa taotaan? Kesätöitäkin kun näyttää olevan erityisen köyhästi tarjolla tänä vuonna. Opiskelu ja työharjoittelu menee kuitenkin minulla ainakin kaiken edelle ja jos sattuu käymään niin, että olen harjoittelussa kesän, niin sitten kärjistellään vähin rahoin..

Itse harjoittelunapaikkana kiinnostaisi erityisesti markkinoinnin puoli. Haluaisin suuren tapahtuman markkinointiin ja tiedotukseen harjoitteluun. Suuria tapahtumia Turussa kesän aikana ei ole kuitenkaan liian paljon. Tall Ships' Race ja DBTL ovat ensimmäisinä listallani.

Katsotaan jos jostain tärppää.